Monday, December 14, 2015

Pembakar semangat

Assalamualaikum brother and sister :)

How's your day? I hope everything is fine :)
So, okay kita cakap melayu lah kan. Hahaha :D bila kita dilanda masalah, susah and apa apa je lah kita mesti share dengan masalah kita dgn kawan kita. Bukan sekadar kawan sahaja lah, kawan yang sudah betul-betul kenal kita, sahabat. Bila dia bg nasihat, atau cadangan kita mestilah terima kan sbb mmg kita perlukan sokongan dari sahabat kita.

Tapi kadang-kala bila dia dah bg nasihat beribu kali and kita masih tak ikut means salah kita lah. Kita lah sepatutnya gerakkan diri kita untuk ubah diri kita atau selesaikan masalah tersebut. Adalah seorang sahabat saya ni dia pesan satu perkara , tapi ayat dia sangat deep dan membuatkan saya nk nangis sehinggak mencucuk dalam. Setiap masa saya ulang baca, dan setiap masa itu lah hati saya bagai dicucuk.

Word without action is useless. Even though you minta nasihat 10 ribu orang sekali pun, kalau diri sendiri tak buat sama je hasil dia. ZERO

Permulaan bagi kebangkitan untuk kita

I love those quotes, sbb ayat dia mmg deep kalau kita baca berulang kali. So, if you guys have any quotes that makes you feel want to change yourself or express yourself, please share on the comment bottom after this post :)
 
copyrigth reserved by Athirah Azhar @ edited by Kemetot Chomel